Tuesday, January 20, 2009



Firman Allah SWT : "Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.Dan sesungguhnya pada hari kiamat nanti segala pahalamu akan disempurnakan. Barangsiapa dijauhkan dari Neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga maka sesungguhnya dia telah mendapat kejayaan yang sebenarnya. Dan tiadalah kehidupan di dunia ini melainkan kesenangan yang memperdayakan" ( Al-Imran 185 )

Tak tahu kenapa ketika ana bekerja hari ini, ana banyak kali ter'flash' back saat kereta ana dilanggar oleh van tempoh hari..Allahukahkbar, hanya Allah yang tahu betapa ana merasakan saat itu nyawa ana berada seperti telur di hujung tanduk..Saat itu, sempat lagi hati ana berkata" ya, Allah; janganlah ambil nyawaku lagi"

Alhamdulillah..ana terkejut ana selamat.hanya dengan luka2 kecil, sekadar jahitan panjang di kaki kiri ana. sakit dada dan pening kepala..alhamdullillah ana tidAk dimasukkan ke ward..lepas jahit boleh discharge.Hkmahnya, ana dapat masuk hospital putrajaya=)

hmm..banyak dugaan ana lewat ini, bermulanya tahun hijrah.sehingga ana merasakan sangat2 sempit. Hanya Allah yang tahu. Ada ketikanya rasa ingin menjerit minta dilepaskan dari semua keadaan ini..tapi, bila memikirkan ianya datang dari Allah, ana terimanya dengan dada yang lapang sambil berbisik pada diri ana untuk BERSABAR.Pastinya, Allah tidak mezalimi hambaNYa ini dan bersama-sama orang yang sabar..

Esok ana oncall.Harapan ana macam biasa,oncall yang memudahkan ana dan ana boleh tidur at least sejam.amin

1 comment:

wearelearningparents said...

salam. 8 mac ni, ust hasrizal jamil dtg uia kuantan. talk on fiqh medic. jemput semua...